Wat betekent het om in de planningsperiode te zitten?
Als je aanvraag binnen de planningsperiode valt, zijn we actief bezig met het bekijken van de bezetting op jouw voorkeurslocatie. We noemen dit ook wel de planhorizon: de periode waarin we vooruitplannen en actief zoeken naar een geschikte plek. Voor sommige locaties is dat al vanaf een jaar vooruit mogelijk, voor andere pas enkele maanden van tevoren.
"Als planner kijk je continu naar de beschikbaarheid." legt Sharona uit. "Soms verandert er dagelijks iets: een ouder zegt op, een andere ouder wil juist uitbreiden. Op basis van die verschuivingen puzzelen wij met de planning."
Wat gebeurt er achter de schermen?
Elke dag bekijken planners welke plekken er vrijkomen. Daarbij houden we rekening met:
- Groepsgrootte en leeftijden
- Vervoer van school naar de bso
- Personeelsinzet
- Voorrangsregels (zoals bestaande klanten en medewerkers)
Hoe houden we je op de hoogte?
Als je in de planningsperiode zit, ontvang je af en toe een update per e-mail. Bijvoorbeeld via onze reminders waarin we vragen of je nog steeds op de wachtlijst wilt blijven staan. Zo zorgen we ervoor dat de lijst actueel blijft. "We willen ouders graag goed informeren," vertelt Sharona. "Daarom sturen we regelmatig updates en kun je altijd zelf via e-mail contact opnemen als je iets wilt wijzigen."
Wat kun je zelf doen?
Wil je de kans op een plekje vergroten? Dan helpt het enorm als je flexibel bent:
- Geef ook extra opvangdagen door (zeker woensdag en vrijdag zijn vaak sneller mogelijk).
- Overweeg een andere Partou-locatie in de buurt.
- Laat veranderingen in je situatie meteen weten, via mijnpartou.nl/regelen of door te mailen naar support@partou.nl.
En dan: het aanbod
Zodra er (deels) plek is, ontvang je van ons per mail een persoonlijk aanbod. Voor de dagen waar nog geen plek is, kom je op de wachtlijst. Accepteer je alvast de beschikbare dagen? Dan krijg je voorrang op de wachtlijst voor de overige dagen.