Zijn er nog wachtlijsten?
Ja, maar dit verschilt per locatie. Het hangt af van verschillende factoren, zoals de drukte op een locatie, het aantal nieuwe aanmeldingen, opzeggingen van andere ouders en de personeelsbezetting.
Wanneer kom ik op de wachtlijst?
In sommige regio’s is de vraag naar opvang nu erg groot. Soms is er dus niet meteen plek. In dat geval zetten we je op de wachtlijst. We nemen dan contact met je op zodra er een plek vrij is.
Zijn de wachttijden kinderopvang verschillend per soort opvang?
De factoren die invloed hebben op de wachtlijst zijn hetzelfde voor alle opvangtypes: buitenschoolse opvang (bso), kinderdagverblijf en peuteropvang.
Let op: bij de bso is het zo dat de beschikbaarheid soms afhankelijk is van de basisschool van je kind. We halen alleen kinderen op van scholen waarmee we samenwerken. Het aantal plekken per school is soms beperkt.
Verschillen de wachttijden kinderopvang per regio?
Ja, de wachttijden kunnen sterk verschillen per regio. In sommige gebieden is de vraag groter dan het aantal beschikbare plekken. In andere regio’s is er soms wel direct een plek beschikbaar. Hoe lang de wachttijd is, hangt dus vooral af van de locatie.
Hoe lang zijn de wachttijden en wanneer is er plek?
We begrijpen dat je graag wilt weten wanneer je kind kan starten. Helaas is het lastig om daar vooraf een duidelijk antwoord op te geven. De lengte van de wachtlijst zegt namelijk niet precies wanneer er plek vrij is. Dat komt doordat de situatie steeds verandert. Nieuwe aanmeldingen, opzeggingen en personeelsplanning hebben hier allemaal invloed op. Zodra er een plek is, krijg je van ons bericht of een aanbod. Wil je iets aanpassen in je inschrijving, zoals het aantal dagen of de gewenste startdatum, neem dan even contact met ons op.
Wat gebeurt er na mijn inschrijving via de website?
Na je inschrijving bekijken we of er direct plek is. Als dat zo is, ontvang je een digitale overeenkomst voor de opvang. Als er op dat moment geen plek beschikbaar is, komt je kind op de wachtlijst. Ook hierbij kunnen we geen vaste wachttijd aangeven. De wachttijden kunnen per week verschillen.
Wie neemt contact met mij op als er plek is?
Zodra er een plekje vrijkomt voor jouw kind, neemt de planner van de locatie contact met je op. Je ontvangt dan een e-mail met alle informatie over de opvangmogelijkheden.
Hoe vergroot ik de kans op een plek?
Als je flexibel bent in je wensen, is de kans groter dat er sneller plek is. Bijvoorbeeld door verschillende locaties op te geven of dagen te kiezen waarop het rustiger is, zoals de woensdag of vrijdag. Je kunt je kind op meerdere locaties inschrijven, zodat de kans op plaatsing toeneemt.
Wat moet ik doen als ik geen opvang meer nodig heb?
Laat het ons weten als je geen gebruik meer wilt maken van de wachtlijst. Dan kunnen wij die weer actueel houden. Je kunt dit eenvoudig doorgeven via het contactformulier op mijnpartou.nl.
Zijn er alternatieven bij lange wachttijden?
Als de wachttijd voor kinderopvang te lang is, denken we graag met je mee over andere mogelijkheden. Via het contactformulier op mijnpartou.nl kun je contact met ons opnemen. Binnen drie werkdagen krijg je van ons een reactie met meer informatie.
Wie krijgt er voorrang?
Ouders die al opvang bij ons afnemen, krijgen voorrang bij nieuwe inschrijvingen. Ook medewerkers van Partou hebben voorrang. Dit betekent niet altijd dat er plek is op de gewenste startdatum. We doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen.
Vind jouw Partou
Ben je nieuwsgierig geworden? We laten je graag zien hoe wij jouw kind helpen ontwikkelen en plezier laten maken. Vind een Partou bij jou in de buurt en kom kennismaken!